Vad jag inte är ett fan av söndagar..

.. huvva. HATAR verkligen söndagar. Oftast är man bakis så då har man lite ångest för det. Man orkar därför heller inte ta sej för att göra nåt. Jag tänker alltid att man borde må bättre om man skulle gå på bio eller nåt sånt men dagar som dom här går jag knappt utanför dörren. Illa.

Jag och Elina va iväg och handlade lite iaf så några minuters promenad och frisk luft lyckades vi få.
Efter det åt vi middag och nu har vi just kikat på film. Har vart riktigt mysigt men nu när klockan börjar närma sej 22.30 så börjar söndagsångesten smyga sej på och morgondagens arbetsdag gör sej påminnd.

Sitter och funderar på pengar. Känns som en sak som man måste tänka på alldeles för ofta och alldeles för sällan in a good way.

Till alla er som verkligen säger att pengar inte kan göra någon lycklig -
Hur tänker ni då?!?!?!?!

Hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte hitta mer nackdelar än fördelar med att ha mycket pengar. Eller jaa, jag vet knappt om jag kan hitta några nackdelar alls faktiskt.
Allt skulle bli så mycket enklare vilket i sin tur skulle göra mej väldigt lycklig.
Jag skulle slippa ångesten över att studielånet måste betalas, att jag måste spara en massa pengar för inbokade resor redan nån månad innan jag ens ska iväg. En fattig månad som denna skulle jag inte behöva tänka på vad lunch och middag kostar utan bara köpa det jag verkligen är sugen på. Skulle jag vilja vara duktig och börja träna så skulle jag inte behöva vänta till nästa lön för att ha råd.
Listan kan göras huuuuur lååååååång som helst.
Pengar underlättar det måste ju iaf ALLA kunna vara överens om?! Och det som underlättar gör ju oftast att man mår bättre. Mår man bättre så blir man ju oxå mycket gladare.

Om jag hade pengar så skulle jag inte jobba. Nääää, det skulle jag faktiskt inte.
Jag skulle kunna spendera tid på sånt jag vill och drömmer om att göra. Jag skulle vilja åka som volontär tex och det skulle jag kunna göra då. Jag skulle ge bort pengar till nära och kära för att hjälpa till att underlätta deras vardag. Jag skulle skänka pengar till välgörenhet och forskning. Jag skulle känna att jag verkligen hjälpte andra och gjorde nåt viktigt.
"Vad skulle du göra med all tid? Du skulle bli så less av att inte jobba!". Vet inte hur många gånger jag hört det där när det pratas om att ha mängder av pengar. Och för varje gång jag hör det bli jag lite mer förvånad.
Vad skulle jag göra?!?! Vad skulle jag INTE göra?!?!?!
Det finns en hel värld att utforska!!! Hur kan man bli gäralaus? Jag förstår verkligen inte.

Jag har aldrig sagt att pengar kan köpa en lycka men det jag säger är att pengar skulle göra mej lycklig vilket jag i sin tur skulle kunna medföra en större chans att finna lycka.
Man kan se sej om i världen, kanske hitta sitt drömställe att slå sej ner på. Man skulle träffa så otroligt mycket olika männsikor och se så oerhört mycket olika saker som skulle kunna hjälpa en att bli mer medveten om saker och ting. Lära sej ny grejer. Kanske prioritera vissa saker annorlunda och göra saker bättre.

Möjligheterna är oändliga med mycket makaroner på kontot.


Världens bästa familj och världens bästa vänner det har jag redan. Det är sånt som INTE går att köpa för pengar och det som gör att man skulle tacka nej till miljoner om man tvingades välja.
Men det är det andra, allt annat runt omkring en som man inte skulle tacka nej till en extra slant för att underlätta.


Nu ska jag forsätta äta mina hårda-vitlöks kex/bröd-snacks och försöka fundera på något muntrare, haha.

Kanske det bjuppas på en till film oxå. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0