Dublin!

Så var det tisdag, kan inte fatta att veckorna går så fort! Skönt iaf för snart är det ju helg igen. =)

Helgen som var spenderade jag i Dublin med mina härliga vänner Dada och Eva.
Vi åkte dit i torsdagskväll, tog fredan off så vi fick en långhelg. Helt underbart var det!
Hade inga större förväntningar på Dublin direkt. Dom flesta stora städer är ju mer eller mindre desamma. Vissa finare än andra och mindre eller större. Men just det här med turister och dyra priser hör ju till alla.
En riktigt fin stad är ju tex Prag, en riktigt ful stad.. Glasgow.
Dublin skulle jag placera mittimellan.
Inget speciellt sådär till utseendet men mysfaktorn var stor. Hade glömt bort att det verkligen finns ställen där folk är överdrivet trevliga! Oj så vi njöt av det!
Helt underbart att förstå vad alla säger, hmm jaa vissa med jättedialekt kanske var tvungen att upprepa det dom sa 3 ggr men jaa ni förstår vad jag försöker få fram, haha.
Man förstår alla skyltar, man kan läsa tidningar, se på tv osv. Så skön omväxling! =)

Vi bodde en liten bit utanför själva centrum, ungefär 10 min med buss. Området vi bodde i kändes så typiskt engelskt, säkert typiskt irländsk men då jag aldrig vart i Irland förut så kom det automatiskt för mej att jämföra det med England.
B&Bet var jättemysigt och kvinnan som hade hand om det var såklart helnice. =)
Var så lycklig på morron när man gick ner till 'matsalen' för frukost och en irländsk frulle dukades fram, mums! Jag som är så hungrig på morron äter ju gärna nåt mer lunchaktigt till frukost, särskilt när jag är ledig, så jag njöt vill jag lova! =)

Första dan gick vi mellan 10-12 timmar, tror vi promenerade runt hela stan 2ggr, haha. Skönt väder hade vi så det var så himla härligt att bara strosa omkring och kika på allt.

Tänkte jag skulle bjuppa på några bilder!

Bagel lunch och en promenad till Saint Patricks's Park.

Besök på pubar är ju ett måste förstås även fast ölen kostar 5 ggr så mycket som i Prag (!).

Botanic Villa - vårat mysiga B&B.

Ute på promenad.

Favoritpuben våran, O'Donoghue's! Kikade på 1a halvlek, United-Fulham, samtidigt som vi avnjöt en fish and chips lunch. Jag och Eva vart ruggigt glada av alla såser som fanns att välja på, haha.

Fin fint väder bjöds det på oxå! Underbart med vårkänslor!


Nää, gu vad hongru jag e nu! Dax för middag och den tror jag ska ätas framför ett avsnitt av The Wire. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0